「失敗できない」ロボット・Pepper(ペッパー)のレンタル・イベント運営なら生活革命。 国・自治体・医療・銀行・訪日など「失敗できない」イベントでのレンタル実績が豊富です。 独自のロボット強化システム「なんでも喋るロボ」で桁違いに賢いPepperの派遣・レンタルも実施。
最新情報

[Nikkin] As Nation’s First, “Robot Reception System in Financial Institution” Picked Up

This post is also available in: 日本語 (Japanese)

Nation’s First Robot Reception System in a Financial Institution

In the financial trade paper Nikkin, a service using our company’s new product Seikatsu Kakumei Robot High Speed Customer Service System Version 3 was picked up.

Many people think of storefront robots as only a bit of liveliness, but this time, by giving the robot a specific job, it seems that the robot’s new value was appreciated.

This time, in collaboration with system developing company Laurel Bank Machine, it was delivered and placed in Musashino Bank. Operation has begun at Musashino Bank in Saitama Shintoshin Personal Plaza.

In this system which utilizes the humanoid robot Pepper, not only are simple reception and number calling performed. Greetings are given according to the time of day, in a feature merited for its overflow of hospitality. More than just weather, the local news, as well as Saitama Super Arena event information is also transmitted by Pepper.

Continuing from housing manufacturers and medical institutions, banks are also included among those using it in industries where high quality is essential to acceptance.

nikkin_r2

From the August 26 article

 

About our new product

In regards to our Seikatsu Kakumei Robot High Speed Customer Service System Version 3 which was introduced here, please be sure to read the article below

【プレスリリース】生活革命のロボット受付システムが銀行業務の一部を代替

We await your inquiries.

活用事例・実績多数!Pepper活用事例のご紹介
Pepper活用事例・実績1日からのイベント・レンタルもOK!レンタルサービスのお問い合わせ受付中!
メールでお問い合わせはこちら「いいね!」を押してPepperの活用事例や解説記事の最新情報を入手
facebook

 

  • Facebook
  • Hatena
  • twitter
  • Google+

【ニッキン様】 国内初となる、「金融機関でのロボット による受付システム」を取り上げていただきました

This post is also available in: 日本語 (Japanese)

国内初となる金融機関でのロボット受付システム

金融総合専門紙であるニッキンにて、弊社新商品である「生活革命ロボット高速接客システム バージョン3」を活用した、受付システムについて取り上げて頂きました。
ロボット(ペッパー)を使用した金融機関向けの受付、呼び出しシステムの運用は、国内初となります。

店頭のロボットと言えば「ただの賑やかし」である事が多いですが、今回、ロボットに明確な仕事を与える事で、ロボットの新たな価値観を生み出した点が評価された模様です。

今回、システム開発のローレルバンクマシン社と協業し、武蔵野銀行様に納品させて頂きました。
武蔵野銀行さいたま新都心パーソナルプラザにて、運用を開始しております。

ヒト型ロボット「Pepper(ペッパー)」を活用したシステムで、単純に受付、呼び出しをするだけではなく、時候に応じた挨拶を添えるなど、ホスピタリティ溢れる応対ができる事が特長です。天気の他にも、地域のニュースやさいたまスーパーアリーナのイベント情報もPepper(ペッパー)が発信します。

住宅メーカ様、医療と続き、銀行様ということで品質の高さを要求する業界で認められ、使われてきています。

nikkin_r2
8月26日の記事にて

 

新商品について

今回導入された「生活革命ロボット高速接客システム for Pepper(ペッパー) バージョン3」につきましては、以下の記事を、是非ご覧ください。

【プレスリリース】生活革命のロボット受付システムが銀行業務の一部を代替

お問い合わせお待ちしております。

活用事例・実績多数!Pepper活用事例のご紹介
Pepper活用事例・実績1日からのイベント・レンタルもOK!レンタルサービスのお問い合わせ受付中!
メールでお問い合わせはこちら「いいね!」を押してPepperの活用事例や解説記事の最新情報を入手
facebook

 

  • Facebook
  • Hatena
  • twitter
  • Google+
PAGETOP
Copyright © (株)生活革命 All Rights Reserved.
Powered by WordPress & BizVektor Theme by Vektor,Inc. technology.