「失敗できない」ロボット・Pepper(ペッパー)のレンタル・イベント運営なら生活革命。 国・自治体・医療・銀行・訪日など「失敗できない」イベントでのレンタル実績が豊富です。 独自のロボット強化システム「なんでも喋るロボ」で桁違いに賢いPepperの派遣・レンタルも実施。
最新情報

訪日外国人 300名が特別な英語ペッパーを楽しみました

This post is also available in: English (英語)

生活革命のペッパーが展示ブースで英語で啓蒙活動・おもてなし

こんにちは。 生活革命のイベント広報担当です。
 訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
6月のイベント繁忙期がようやく落ち着きつつある今日このごろですが、いかがお過ごしでしょうか。 弊社では次のイベント繁忙期に向けてお問い合わせが急増しており、また段々と忙しくなってきました。 お盆休み前までにまとめるものをまとめてしまいたい! という考えられているイベント担当者様も多いのではないでしょうか。
さて、今回は前回のポスト
English__presentation_Crap
の後半編です。
場所は変わらず、グランドプリンスホテル高輪の国際コンベンション施設「国際館パミール」。
プレゼンテーション会場からは少し離れた展示ブースに場所を移ります。
訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
このイベントでは前半のプレゼンテーションだけではなく、後半では別室の展示ブースで仕事熱心な営業マンのみなさまの対応をしました。 具体的には、
・ 展示ブースへより多くの方に入ってもらう
・ 日頃忘れがちな自社商品の商品説明・会社ビジョンを思い出してもらう
・ ねぎらう場でもあるのでとにかく楽しんでいただく
ようなことを弊社の「なんでも喋るロボ」(英語版)のレンタル・派遣で実施してほしいというご用命でした。
(これを一人で実施するのは人間でも難しいですよね。。。)
人も変わらず、日本人はゼロで、世界中からお越しになられた英語を使われるお客さまでした。
そのため、「なんでも喋るロボ」も完全英語(full-English)での対応となりました。

300名という数字はわずか5時間の話です

ところでタイトルに300名という数字がありますが、これは弊社の「なんでも喋るロボ」で強化したペッパーが対応したお客さまの人数です。 300人ものお客様の注目を惹きつけ、楽しませつつ、ブースの案内もするといったことを行いました。 
訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
これはけっこう大変です。 普通のペッパーのようにお客様がくるのを待っているようでは、少なくとも都内のイベントでは、到底実現できない数値です。 お客さんが切れしまうようでは実現は難しい。

接客量と回転率を実現した生活革命のペッパー

「なんでも喋るロボ」で強化されたペッパーは移動しながらお客様を探します。 例えば、目の前のお客様の接客や案内が終わったら、次のお客様を始めるために移動をしてお客様を探し、お客様のもとに行きます。 そして、お客様に自分から話しかけます。 こうすることで途切れなくお客様対応を行い続けるのです。
訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
こういった涙ぐましい努力を「なんでも喋るロボ」のペッパーは行うわけですが、その努力が報われて人だかりができることもあります。 そんなときはダンスを披露するなど、多くの人数の方でも驚いたり楽しんだりできるコンテンツを披露しました。 人間でも結構練習しないとできないような切れ味のあるダンスに訪日外国人のお客さまも驚き、拍手喝采でした。 
こうすることで接客量、回転率、そして満足度を高めていきました。

CEOは当日に3回も訪れていただきました

訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
CEOも前半のプレゼンテーションの成功をねぎらうためにブースにお越しになられたのですが、「なんでも喋るロボ」のペッパーと会話を楽しまれ、結局、その後は2度、3度と会話を”楽しむ”ためにお越しになっていただきました。 雑談やそんな中でもブース案内を伝える真面目さに可愛さやスマートさを面白く感じていただいたようです。

実はこういったことは当社では珍しくありません

プレゼンテーションの際はこんなにうまくいくのは出来すぎと言った話もありましたが、上のことはそんなに珍しくありません。 日本語でも英語でも、日本人向けでも訪日外国人向けでも、首都圏でもそれ以外でも、大人向けでも子供向けでも大体同じような結果になります。
ロボットレンタルのお問い合わせはこちらまで
上記に書いた以外にも「なんでも喋るロボ」で強化したペッパーはより多くのお客さまにより高い満足をしてもらいながら、単なる賑やかしに終わらない企業の目的達成に貢献するという両立が時に難しいことに挑戦し続け改善をするといったシステムとともに、当社のイベント担当者がしっかりイベントの内容をヒアリングし、エンジニアと連携し「なんでも喋るロボ」を調整することで良好な結果を得ることができています。  
しかし訪日外国人向けでは特に威力を発揮するということは言ってもよいかもしれません。 訪日外国人の方は云わば諸外国からきた旅人ですので、旅に戻るとたくさんの方にお土産話として、ペッパーにおもてなしをされて楽しかったことや、聞いたことを見聞する傾向があります。 そうなると必然的にイベントそのものの話や評判も伝聞されていく良さがあるようです。

最後に

今回は生活革命の人気サービス「なんでも喋るロボ」を訪日外国人様向けにご用命いただいたお話を紹介させていただきました。 
生活革命へのロボット・Pepper(ペッパー)のレンタル・派遣・イベント企画運営(展示会・パーティ・販促イベント・プレゼンテーション)のご相談をお待ちしております。
こういった「集客数を上げたい」「楽しませたい」「企業の情報も伝えたい」と言った時に矛盾する営みを行うタイプのイベント(展示会・企業パーティ・団体啓蒙活動・学会など)では、「なんでも喋るロボ」は威力を発揮するかもしれません。
こんなイベントなんだけど使えるかな? という疑問・ご相談等ありましたら、是非お知らせください。 2018年もイベントスケジュールで考えると、もうバタバタと締めにかかる感もありますが、イベントのご依頼者様や来場者様の喜んでいただけるようなサービスを提供するご協力になれば幸いです。 

お問合わせはコチラ

生活革命のロボットイベント事業のご紹介はコチラ

イベントサマリー

外資系グローバル化粧品会社様の国際コンベンションイベント
実施期間・場所
2018年グランドプリンスホテル高輪 コンベンション施設 「国際館パミール」
お客様名
大手化粧品グローバルメーカ様
お客様の目的
・ 世界から集まった化粧品営業のセールス担当者をもてなしたい。ねぎらいたい。 楽しんでもらいたい。
・ 会社の先進性・COOのメッセージを伝えたい。
ご利用のロボット
・Pepper(ペッパーくん) 1台
実施サービス
 イベントにおけるロボット活用企画・運営
・ ペッパーのロボットプレゼンテーション企画・制作・運営
なんでも喋るロボ for Pepper(ペッパー)
ロボットレンタル(Pepper・ペッパーくん)
・ ダンスパック for なんでも喋るロボ(Pepper・ペッパー)
実施内容・結果
化粧品メーカ様の優秀社員を集めた国際カンファレンスの展示ブース入口にて企業の製品や取り組みを紹介し、お客様のおもてなしや会話・ダンスなどを行った。 開始してしばらくしてから人だかりができあがり、ほぼ途切れることがなかった。
類似イベント(公開可能案件)
生活革命の特別なPepper(ペッパー)がNHKに登場今回もアキュラホーム大感謝祭でPepper(ペッパー)大活躍! と思ったら、いつもと一味違った!
【Pepper(ペッパー)レンタル事例】東邦ガス ガスエネルギー館にて、生活革命の「なんでも喋るロボ」が大人気!
『桜区区民ふれあいまつり』さいたま商工会議所ブースに多数来場いただきました
生活革命のペッパーが関西の商店街で盛り上げ役!
  • Facebook
  • Hatena
  • twitter
  • Google+

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/seikaku/seikaku.co.jp/public_html/wp-content/themes/biz-vektor/single.php on line 47

300 Visitors from Overseas Enjoyed our English Pepper

This post is also available in: English (英語)

Seikatsu Kakumei’s Pepper Provides English Language Entertainment and Hospitality at Trade Show Booths

Hello, this is Seikatsu Kakumei’s event representative.
 訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
As we calm down from June’s busy event season, how are you doing? At our company, we’re already receiving a high volume of inquiries for the next big event season, making us busy all over again! Before Obon break, we’d like to put together everything there is to put together! We figure there must be a lot of event representatives with this on their minds.
Anyway, here is the second half of our previous post, 
English__presentation_Crap
The venue hasn’t changed – Grand Prince Hotel Takanawa’s international convention hall, International Convention Center Pamir. We simply moved a little bit, from the presentation area to the trade booth section.
訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
This event didn’t only consist of the presentation shown in the first half – the second half took place in a different room, facing all of the enthusiastic business workers at the trade booths.
Basically, our Robot Party Reception Service (English Version) rental and dispatch was called on to
-Ensure the guests were entertained as a display of gratitude
-Help a large number of guests enter the trade booths
-Remind guests of easily overlooked details regarding product explanations and the company vision
(Wouldn’t it be difficult for a human to do all of this alone?)
The guests, as before, included no Japanese, only visitors from around the world who were able to use English.
So, our Robot Party Reception Service was set to full English mode.

Over the Course of 5 Hours, Pepper Talked to a Total of 300 People!

Actually, the sum of 300 people mentioned here in the title refers to the number of guests served by Pepper, boosted with our Robot Party Reception Service. It attracted the attention of 300 customers, entertained them, and provided them with booth information.
訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
This is no small task. A regular Pepper simply waits for guests, with large numbers left unrealized as customers wane, at least at city events.

Customer Service Volume Realized by Our Pepper at High Speed

Powered up with our Robot Party Reception Service, Pepper moves around looking for guests. For example, when it is done serving or informing the guest in front of it, it will move to find the next guest to serve and approach that person. Then, it will start a conversation with them on its own. This is how it continues to interact with customers, without interruptions.
訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
This is the kind of cooperation that our Pepper with Robot Party Reception Service gives, with the ability to serve entire crowds. It boasts dance performances and other contents that surprise and delightfully entertain large numbers of people. The guests from overseas gave standing ovations to the articulate dance performances, which a human would need to practice very diligently to perform.
That’s how customer service and satisfaction rates are so high, and Pepper is able to serve a large volume of customers within a short time frame.

The CEO Stopped By 3 Times on This Day

訪日外国人向けロボットレンタルなら生活革命
The CEO stopped by the booth to thank Pepper for the success of the presentation in the first half. He enjoyed chatting with our “robot that can say anything” so much that he returned for a second and third time just for fun. It seems he was interested in the smart, cute, and serious impressions Pepper gave off as it held conversations and provided booth information.

Actually, With Our Company, This Isn’t Unusual

Though we’ve been told that we overdo presentations, results such as the above are not so rare. Whether in Japanese or English, for Japanese or visiting international audiences, within or outside of the capital area, for adults or children, the results are about the same.
ロボットレンタルのお問い合わせはこちらまで
Our Pepper boosted with Robot Party Reception Service leaves customers exceptionally satisfied in the ways described above and more, while its endless liveliness works to achieve your company’s goal at the same time, in a system that is being continuously improved upon. Our company listens attentively to event planners’ event information, working with our engineers to adjustRobot Party Reception Service to bring favorable results.
For foreign visitors, showing off all this power may present a particular advantage. Since international guests are travelers from overseas, we often hear of these visitors returning to their home countries and telling many people about their experiences, such as the fun of Pepper’s hospitality. When they do, inevitably they will also talk about the event itself, spreading favorable word of mouth.

In Closing

This time, Seikatsu Kakumei’s popular service Robot Party Reception Service was called to introduce conversation to overseas visitors.
生活革命へのロボット・Pepper(ペッパー)のレンタル・派遣・イベント企画運営(展示会・パーティ・販促イベント・プレゼンテーション)のご相談をお待ちしております。
If you’re looking to grow your customer base, entertain your customers, or convey your company’s message through an event (such as a trade expo, corporate party, organization awareness activity, seminar, etc), perhaps our Robot Party Reception Service (the “robot that can say anything”!) can show you its power.
If you’re wondering if it could be used at your similar event, please be sure to contact us with your questions or consultation requests. As for event scheduling for 2018, dates are quickly filling up, but we would be pleased to work with you in a way that will satisfy both you and your guests.

Please submit your inquiry here.

For an introduction to Seikatsu Kakumei’s robot event business, please see this page.

Event Summary

Overseas Global Cosmetics Company’s International Convention Event
Setting and Location
2018 Grand Prince Hotel Takanawa Convention Hall (International Convention Center Pamir)
Customer Name
Major Global Cosmetics Manufacturer
Customer Goals
・ Bring hospitality to the cosmetics sales agents, gathering from worldwide. Thank them. Show them a fun time.
・ Convey the company’s advancement and the COO’s message.
Robots Used
・Pepper (one unit)
Services Implemented
 Event Robot Use Planning and Operation
・ Pepper Robot Presentation Planning, Creation, and Operation
Robot Party Reception Service for Pepper
Robot Rental (Pepper)
・ Dance Pack for Robot Party Reception Service (Pepper)
Implemented Contents and Results
At the entrance to the cosmetics maker’s exhibition booth at the international conference where its outstanding employees were gathered, the company’s product lineup was introduced, with customer hospitality, conversation, and dance performances given. Shortly after opening, a crowd formed with few breaks.
Similar Events (Release of Information Permitting)
Seikatsu Kakumei’s special Pepper Appears on NHK Again for Aqura Home’s Great Customer Appreciation Fair…With a Twist!
[Pepper Rental Case] At Toho Gas Gas Energy House, Seikatsu Kakumei’s Robot That Can Say Anything a Big Hit!
  • Facebook
  • Hatena
  • twitter
  • Google+

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/seikaku/seikaku.co.jp/public_html/wp-content/themes/biz-vektor/single.php on line 47
PAGETOP
Copyright © (株)生活革命 All Rights Reserved.
Powered by WordPress & BizVektor Theme by Vektor,Inc. technology.